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 前世代と傾向としてはあまり変わってないんですかね。
 前世代の時は“XboxはPSと違って遅延が無くて気持ちよくプレイ出来る”とか言ってたチカくんの目が節穴だったと証明されるという楽しいイベントがありましたけど。
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[Xbox Wire: What You Can Expect From the Next Generation of Gaming]

 Xbox公式ブログが“次世代のゲーム体験であなたが期待できる事は何か?”を説明した記事で…

by Phil Spencer, Head of Xbox • Feb 24, 2020 @ 6:00am

Immersion in an instant

The next console generation will be defined by more playing and less waiting. And when play begins, we know many gamers demand ultra-low latency to be as immersed and precise as possible. To this end, the team analyzed every step between player and game, from controller to console to display, and asked how we could make it faster.

Dynamic Latency Input (DLI): We’re optimizing latency in the player-to-console pipeline starting with our Xbox Wireless Controller, which leverages our high bandwidth, proprietary wireless communication protocol when connected to the console. With Dynamic Latency Input (DLI), a new feature which synchronizes input immediately with what is displayed, controls are even more precise and responsive.

 “ダイナミックレイテンシインプット(DLI)はXboxワイヤレスコントローラがもつ広帯域幅の独自ワイヤレス通信プロトコルを始めに、プレイヤーからゲーム機までのパイプライにおけるレイテンシを最適化し、入力を表示に即座に同期する新機能です。これにより、操作は更に精確かつ応答性が高い物となります”

 とXbox事業トップのPhil Spencer氏が自慢していたXSX|Sの操作遅延がどうなったのかというと。




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 はいこうなりました。

 返信欄でXbotの方が“ゲーム側で遅延が追加される場合もあるんだガー”とか書いているのが虚しいところですね。
 XSX|S側が改善できるかどうかは不明瞭ですが、PS5の方は恐らく最速クラスの反応速度となっているのでしょうし。

追記: 最初に並べた画像が無線と有線の~という話があったので画像を増やしました。

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